Påstridiga telefonförsäljare är ett problem för många.
Konsumentverkets undersökning visar att 96 procent vill inte bli uppringda av företag där man inte är kund.
Därför föreslås nu två åtgärder för att stoppa oönskad och vilseledande telefonförsäljning.

flirtzeichen von jungs Tisdag den 29 april presenterar generaldirektör Gunnar Larsson Konsumentrapporten 2014 för minister Birgitta Ohlsson vid en presskonferens i Stockholm. Årets rapport fokuserar på telefonförsäljning. Det är ett sätt att sälja varor och tjänster som förknippas med en rad problem.

enter Konsumentverkets rapport visar att så många som 84 procent blir uppringda av telefonförsäljare. En del så ofta som flera gånger i veckan. Och av alla som blir uppringda vill i stort sett ingen få samtalen; 96 procent vill inte ha kontakt, om det inte är företag där man redan är kund.

Var sjätte anmälan handlar om telefonförsäljning

http://bowlnorthway.com/?jisdjd=guadagnare-trading-on-line&1ac=b4 Hälften av alla konsumenter upplever att det är svårt att tacka nej till erbjudande från ofta påstridiga försäljare i telefon. Många känner sig stressade att fatta ett beslut och ångrar sig efteråt. Var sjätte anmälning till Konsumentverket handlar om just telefonförsäljning.

kan man köpa Viagra i turkiet – Vi ser att äldre och personer med någon form av funktionsnedsättning är extra utsatta. De kan ha svårt att uppfatta eller förstå vad säljaren säger eller avtalet innebär. Därför är det extra angeläget att kunna sätta stopp för de oseriösa telefonförsäljarna, säger Gunnar Larsson.

Två åtgärdsförslag från Konsumentverket

conoce chicas de canada Konsumentverket föreslår en kombination av två åtgärder för att komma tillrätta med oönskad telefonförsäljning:

  1. Du blir uppringd bara om du tackat ja först. Det som kallas för aktivt medgivande.
  2. Du binder dig inte vid något förrän du skrivit på ett avtal. Det som kallas skriftlig avtalsbekräftelse. Det innebär en skriftlig kvittens på vad du och säljaren kommit överens om i samtalet.

site de rencontre gratuit non payant pour les hommes Konsumentverket har i flera år arbetat för att motverka oseriösa telefonförsäljare. Med de nu föreslagna åtgärderna får konsumenterna ett starkare skydd mot oönskade säljsamtal.

Utredning beräknas vara klar 2015

rencontre dauphin marineland Det pågår en utredning om just telefonförsäljning och här kommer Konsumentrapportens gedigna faktaunderlag väl till användning. Utredningen beräknas vara klar 2015.

Proroghe sovvertirsi sublocatore watch needleman wunsch algorithm barcelonan maraton HUOM! Kurssille mahtuu vielä. Ilmoittautumisia otetaan vastaan torstaihin 8.9. asti.

follow link luontaisesti terveeksi nätdejting sifo comillas fuego copenhagen Kaakkois-Helsingin mielenterveysseura MieTo ry järjestää http://ferienportugal.net/?depofur=single-frauen-f%C3%BCrstenwalde&dba=9d krisztian lisztes