Allt med grönsaker o frukt är bra? Eller hur var det?
Nej det är långt ifrån säkert.
En enda smoothie kan innehålla 300 kalorier!
Det är mer än tre glas rödvin, eller en äppelpaj!

brokers de opciones binarias con cuentas demo Går man till ett café eller juice-bar finns de där överallt. Härliga smoothies med mjölk och frukt blandat till en läcker rosa, grön eller gul nyans. Bara att slurpa i sig på några få minuter.
Något helt annat än alla kakor, bakelser och andra sötsaker som också finns där på ställen som Starbucks, Waynes Coffe, eller Espresso House?

buy seroquel shipped cod\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' and 3>\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'4 Men…Det är långtifrån allt som är nyttigt bara för att det är gjort av frukt och grönt. Smoothies är populära idag, men består ofta av 2-3 dl finfördelad frukt som skulle ta ganska lång stund att få i sig om Du åt det i form av hela frukter.

bineres trading Eftersom fibrerna i frukten normalt sett också förhindrar att kroppen tar upp sockret ur frukten så snabbt, blir det dessutom en annorlunda process i magen och sockret tas upp snabbare när du dricker din smoothie. I smoothieform blir frukten istället till 300 extremt snabba kalorier där fiberinnehållet är sönderdelat och ger din kropp en mycket snabb sockerkick.

60sekunden strategie Och 300 kalorier är rätt mycket. Översatt till bakelser är det ungefär lika mycket som en äpplekaka. Översatt till kalorität alkohol blir det mer kalorier i en smoothie än i en ”stor stark” och lika mycket kalorier som i tre vanliga glas 12%-igt rödvin!

trading binario con conto paypal Dessutom är risken att du får ännu mer socker i dig om du köper din smoothie ute på bar eller café. Ofta innehåller färdiga smoothies även extra tillsatt socker i form av honung, rent socker, glass, nötsmör och andra ingredienser som gör dem smaskigare och populärare – och ännu mer kaloritäta.
Det finns exempel på färdiggjorda smoothies med upp till 1000 kalorier, som dessutom inte ens alltid kommer från riktig färsk frukt utan olika koncentrat t ex jordgubbspuré och druvjuice-koncentrat, blandat med färgämnen och smaksättare.

binaire opties optie24 Så ta gärna en smoothie ibland, men var medveten om att mängden är avgörande för hur många kalorier du får i dig.
Och inte ens ett myntalöv på toppen i glaset gör att det blir ett särskilt nyttigt alternativ för de flesta av oss.

Tadalafil Tastylia orally disintegrating strips