http://lattjodrom.com/?glotka=k%C3%B6p-Viagra-120-mg-master&b10=a7 Bedrägeriförsöken på Internet – vem bryr sig?
what does it mean when your dating someone in your dream 99,9 procent av alla bedrägerierna sker idag på Internet,  http://dijitalkss.com/page/6?daki/= säger Kommissarie Anders Olofsson great post to read opcje binarne nawigator Polisens Nationella Bedrägericenter NBC.

I dagarna har jag själv varit i kontakt med Telia i några olika ärenden, b la en fakturafråga. Så när jag här om dagen fick jag ett mail från Telia öppnade jag det och läste med stort intresse.
Det stod Telia Sonera som avsändare och Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. i avsändaradressen. Logon i mailet och annat var från Telia Soneras grafik. I texten stod det att det uppstått problem i sista räkningen till mig. Åtkomsten till mitt konto var därmed och Telia hade upptäckt att jag betalt min faktura två gånger. Man refererade till "min fil": (1580_12).

Telia phishing2

För att bekräfta återbetalningen skulle jag logga in på mitt konto. Telia uppgav att det skulle ta fem minuter för att lämna nödvändiga uppgifter.

corso per operazioni binarie Relativt välgjort
Inne på sidan möts jag av logos för Telia Sonera, MasterCard, Visa och Secure Card samt
Verified by Visa. Gränssnittet är hämtat från SecureCard och avsändaren ville att jag skulle logga in med mina kortuppgifter.

Telia phishing

Ja visst, det var ett phishingförsök! Alltså ett försök att få mig att lämna ifrån mig mina viktiga uppgifter kring t ex ett kreditkort eller bankkonto. Kontonummer, lösenord och säkerhetskoder mm.
Hade jag gjort det hade jag gett någon tillgång till information som gjorde att de kunde länsa min kortkredit på 100.000 kr.
Detta var inte det enda nätfiske-försöket jag utsatts för, men kanske det mest vältimade och förhållandevis rätt välgjorda.

http://sebastien-poitevin.com/?semka=trading-opzioni-binarie-cos////\\\\\\\\\\\\'è Miljontals mail i organiserade och samordnade fiskeförsök
Nätfiskarna skickar ut miljontals mail per år – i stort sett utan kostnad – på måfå eller till stulna kundlistor. Om någon procent av de miljontals mailen leder till att de får rätt kontouppgifter så innebär det att man kan tjäna – ja hur mycket…?
Om vi antar att man skickar en miljon mail om en felaktig utbetalning och 50% av de som nås av mailet verkligen har någon typ av kundkontakt med Telia Sonera så når mailet alltså 500.000 kunder. Om vi utgår från att 50% noterar att det kan vara relevant att öppna ett mail där det står att det skett en dubbelbetalning på deras senaste faktura, så är vi nere i 250.000 kunder som verkligen öppnar mailet.

http://irvat.org/posting.php?mode=quote Vardagsbedrägeri som omsätter stora summor
Räknar vi med att merparten av de som öppnar mailet verkligen genomskådar det som ett phishingförsök, men att 10 procent inte gör det utan lämnar sina kortuppgifter så är vi nere i 25.000 personer som kan komma att få sina kortkonton länsade. Om vi då antar att de har minst 10.000 kr i kredit eller tillgängliga medel på sitt kort handlar detta vardagliga, ”oskyldiga” bedrägeri om stora summor. Summor som får de flesta kända svenska bankrån att blekna i jämförelse:
250 miljoner kronor! Bara i Sverige.

http://www.vickerstaffphotography.co.uk/?pariwko=K%C3%B6p-Strattera-NorrK%C3%B6ping-%28Kungs%C3%A4ngen%29&c86=23 Helikopterrånet och Maskeradligan - småpotatis                                                       
Jämför gärna med den summan med bytet vid det spektakulära helikopterrånet i Västberga: 39 miljoner kronor.
Legendariska Maskeradligan kom över 3,6 miljoner kronor vid rånet mot en värdetransportbil 1986.
Den här typen av bedrägeri har funnits i 15 år men har blivit mer och mer sofistikerade.
På Telias pressavdelning berättar man att bolaget har vetat om att någon eller några arbetar med nätfiske i deras namn i ett par år och att man till och med har fall där nätfiskebreven är försedda med länkar till Telias reklamfilmer och produktsidor. Numera sker även bedrägeriförsöken, phishing/nätfiskeattackerna även via SMS i mobilerna. Innehållen är oftast upplagt på ungefär samma sätt. För gemene man är det alltså allt svårare att genomskåda bedrägerieförsöken.

ventajas de las opciones financieras Telia har 6 milj mobilkonton
I Sverige har TeliaSonera 62% av marknaden för fast telefoni, dvs 2,6 milj kunder. När det gäller mobil telefoni har man 6,5 miljoner kunder och 40 % av marknaden. Så man kan nästan utgå från att varje svensk familj har eller har haft någon form av kundrelation till Telia Sonera. V
ad gör då storbolaget Telia för att stoppa dessa bedrägeriförsök i deras namn? Om någon tog sig tid och kraft att på gatan råna 25 000 personer på deras kreditkort och länsa kontona samtidigt som rånaren hävdar att han kommer från Telia eller Swedbank, så hade det sannolikt väckt en enastående uppmärksamhet. Nätfisket däremot får pågå ostört.

كيفية بدء موقع على شبكة الانترنت مجانا وكسب المال Svårt att motverka - svårt att informera tillräckligt
Telias kundtjänst har ingen information alls om vad som görs mot nätfisket och utan meddelar att man inte ska lämna ut uppgifter till okända. Bra råd i och för sig, om man nu råkar ha läst dem nyligen innan man utsätts för bedrägeriet och om man bortser från att försöken sker med hjälp av falska identiteter så att mottagaren tror att det verkligen är en känd leverantör som hör av sig.
Telias kundtjänst hänvisar istället till Presstjänsten på Telia och där bekräftar man att det verkligen är ett problem, att det förvärrats, att det blivit mer omfattande, att det blivit mer sofistikerat och på fler kanaler, men att man inte vill skicka ut varningar om bedrägeriförsöken via sms och mail om detta till sina kunder.

superoptions com Ofta sk "dubbelbetalning"
Så här säger pressekreterare Roja Rafii på Telia:
- Förr kunde man lätt identifiera ett bluffmail tack vare felstavningar och dålig svenska och så ser det inte ut längre. Det är väldigt bekymmersamt för oss då dessa mejl inte kommer från Telia och innehållet kan vara allt från en påstådd dubbelbetalning av en faktura och om en återbetalning till att ditt konto är låst för att du inte fyllt i ett så kallat ”Online-Säkerhets Formulär för år 2014” hos Telia.
Roija Rafii förklarar att Telia informerar om riskerna med phishing via ett antal olika kanaler och har så gjort under flera år. På startsidan under ”Aktuellt” hittar man t ex information under rubriken ”Varning för bluffmejl och sms!”.

robot binary options Äkta mail har alltid en länk till telias hemsida
Hon fortsätter: 
- Vi uppmanar våra kunder att inte, under några omständigheter, klicka på några länkar som är tveksamma och inte heller lämna användarnamn, lösenord, bank- och/eller kontouppgifter. 
- Ett bra kännetecken på att det är vårt mail är att vi alltid har en länk med landningssida till vår hemsida. 
Telia informerar även om phishing på Facebook och Twitter, och via Telias kontaktingång för mail och chatt till kundtjänsten finns en tydlig varning.

http://www.kenyadialogue.com/?selena=opzioni-binarie-oro&826=f5 opzioni binarie oro Number-spoofing
När det gäller SMS kan det handla om att en ovanlig aktivitet har skett på kontot och att bedragarna uppmanar till att följa länken för att kontrollera att inget konstigt har hänt. 
Problemet med phishing-SMS är att det finns tjänster där oseriösa kan ange valfri avsändare, t ex Telia. Det är då väldigt svårt om inte omöjligt att spåra den verkliga avsändaren. Bedragarna byter också snabbt geografisk information om avsändaren och kan lägga in att SMSet kommer från Australien, när det i själva verket genererades från Danmark eller Sverige eller något helt annat land som Kanada. Det är tjänster som tillhandahåller så kallat number-spoofing, vilket är helt lagligt i Sverige.
Skulle number-spoofing bli olagligt så kan man på nät-nivå eventuellt vidta åtgärder men inte ens när den typen av tjänst stoppas är det säkert man kan komma åt problemet i sin helhet.

Sildenafil Citrate på nätet flashback Allvarligt och bekymmersamt
Roija Rafii säger att Telia tar saken på stort allvar:
- Då detta är lika bekymmersamt för oss som för våra kunder så tar vi det på högsta allvar. Det vi gör är alltså att se till att information om detta alltid finns tillgänglig på vår hemsida och på sociala medier. Vi skickar ut information till vår kundtjänst frekvent och samlar in mail-exempel för att spärra de avsändaradresser som vi får kännedom om.
Vi kommer fortsätta vårt arbete och göra det vi kan för att motverka denna typ av bedrägeri.

more info here Riktad attack mot Telia-kunder
Bedrägerisamordnaren Jan Olsson vid stockholmspolisen bekräftar att phishing-mailen med Telia Sonera som avsändare är en riktad räd från bedragare som vill komma åt kontokortsuppgifter genom att utge sig för att vara Telia.
Telia Sonera skriver bl a på sin hemsida:  ”Om ärendet är polisiärt ska du anmäla det till närmaste polisstation”. Men mycket mer än att informera gör inte Telia eftersom phishing inget problem för Telia. De drabbas inte själva ekonomiskt. Bara deras kunder.

http://work-ability.ca/wp-content/plugins/wp-carousel-free/inc/owl-carousel/owl.carousel.css?ver=4.6.4 Internetbedrägerier har tredubblats 
För att komma till rätta med lavinen av internetrelaterade bedrägerier startades Nationellt Bedrägeri Center – NBC i april 2014. 2013 hade då blivit ytterligare ett nytt rekordår vad gäller bedrägerier. Antalet anmälda bedrägerier har tredubblats på tio år och 2013 anmäldes 147 000 bedrägeribrott i landet. NBC består av 14 personer som bl a ska förebygga och samordna arbetet mot bedrägerier.
Kommissarie Anders Olofsson arbetar med nationellt ansvar för bedrägeriprevention,  säger så här:
- I stort sett allt bedrägeri handlar idag om IT och internet. Vi känner att vi kanske har börjat se en minskning av ökningen de senaste året, men det är ett stort mörkertal på säkert 90 procent inte minst vad gäller phishing och andra IT-bedrägerier.

12 procent har utsatts!
Och fenomenet med internetbedrägerier är naturligtvis inte unikt för Sverige. Enligt Europol har 12 procent av internetanvändarna utsatts för någon form av internetbedrägeri. 12 procent av 390 miljoner (79% av befolkningen) är ca 47 miljoner personer.  
- En bra dag får vi bara 100 bedrägerianmälningar per dag, säger Anders Olofsson. En normaldag är det 250! Bara mängden anmälningar gör att hela vårt system blir svårarbetat. Det ligger alltid runt 5-6000 ärenden i  vår sk ”balans”, dvs  högen med obehandlade ärenden.Den här stora högen med ärenden bearbetas av 80 poliser i tjänst, vilket inte räcker till eftersom varje fall ofta är mycket svåra att utreda, hänger ihop med många andra brott och omfattar mycket administration.
- Vi ser att 50% handlar om kortkoder, 25% handlar om ID-kapningar och 25% är anmälningar där phishing lett till att man blivit av med pengar. Där har man på något sätt lockats att ange kortnummer, namn, utgångsdatum och cvv-koden. Och det är allt som behövs. Framförallt är det kunder till Telia och Swedbank det handlar om som är utsatta.

Polisen uppmanar "Radera bevisen"
En del poliser rekommenderar alla som utsatts för phishing via mail eller SMS att helt sonika radera dem. Men som lekman tycker man att både utredningen och bevisläget bör ju bli relativt svårt med endast raderade mail och SMS att gå på.
Anders Olofsson bekräftar att det är rätt att slänga mailen och undvika att klicka på något alls om man misstänker phishing. Att spara mailet gör ingen större skillnad. Phishing är inte ett prioriterat område för bedrägeripolisen. ID-intrång, fakturabedrägerier, kortbedrägerier och åldringsbedrägerier är de områden där polisen försöker prioritera sina insatser. 


Inte en susning
- Vi har ingen pejl på varifrån de kommer och vi kan bara konstatera att det behövs en viss organisationsförmåga och kunskap som finns i kriminella kretsar. Idag använder dessutom de kriminella organisationerna vanliga ”legala” företag som brottsredskap.
-Detta är mycket oroväckande eftersom vi till slut har en situation där de kriminella trängt djupt in i samhällsfunktionerna, förklarar Anders Olofsson.
Desto mer oroande eftersom det handlar om mycket pengar och uppklarningsprocenten för bedrägeribrott har gått ned från en redan låg nivå. I en undersökning som Dagens Nyheter gjorde 2013 minskade uppklarningsprocenten med hälften på två år. Från 15 procent av de anmälda brotten år 2010, till åtta (8%) procent 2012.  Detta trots att polisen fått utökade resurser de senaste åren.  (Då bör man också veta att polisen räknar avskrivna brott som uppklarade också.)

Åtta procent i uppklarningsprocent för bedrägeri ska jämföras med uppklarningsprocenten för brott som när ”Svensson” åker fast för fortkörning m fl trafikbrott. Där är polisens förmåga att fälla syndarna hela 58 procent.