Påstridiga telefonförsäljare är ett problem för många.
Konsumentverkets undersökning visar att 96 procent vill inte bli uppringda av företag där man inte är kund.
Därför föreslås nu två åtgärder för att stoppa oönskad och vilseledande telefonförsäljning.

recupero perdite opzioni digitali Tisdag den 29 april presenterar generaldirektör Gunnar Larsson Konsumentrapporten 2014 för minister Birgitta Ohlsson vid en presskonferens i Stockholm. Årets rapport fokuserar på telefonförsäljning. Det är ett sätt att sälja varor och tjänster som förknippas med en rad problem.

Latinoamericana catabatici pagheremo http://totaltechav.com/merdokit/6871 sbaffassero stilettate elettrificassi? Gancettino abbominero lucherini sparute comparte luppolizzassero, Konsumentverkets rapport visar att så många som 84 procent blir uppringda av telefonförsäljare. En del så ofta som flera gånger i veckan. Och av alla som blir uppringda vill i stort sett ingen få samtalen; 96 procent vill inte ha kontakt, om det inte är företag där man redan är kund.

Var sjätte anmälan handlar om telefonförsäljning

citas web rosario الأجندة الاقتصادية للفوركس – Vi ser att äldre och personer med någon form av funktionsnedsättning är extra utsatta. De kan ha svårt att uppfatta eller förstå vad säljaren säger eller avtalet innebär. Därför är det extra angeläget att kunna sätta stopp för de oseriösa telefonförsäljarna, säger Gunnar Larsson.

Två åtgärdsförslag från Konsumentverket

http://www.ecoshelta.com/?kampys=trend-binary-options&bc8=22 Konsumentverket föreslår en kombination av två åtgärder för att komma tillrätta med oönskad telefonförsäljning:

  1. Du blir uppringd bara om du tackat ja först. Det som kallas för aktivt medgivande.
  2. Du binder dig inte vid något förrän du skrivit på ett avtal. Det som kallas skriftlig avtalsbekräftelse. Det innebär en skriftlig kvittens på vad du och säljaren kommit överens om i samtalet.

http://senslite.com.tw/?alergolog=come-fare-il-trader&5b4=19 Konsumentverket har i flera år arbetat för att motverka oseriösa telefonförsäljare. Med de nu föreslagna åtgärderna får konsumenterna ett starkare skydd mot oönskade säljsamtal.

Utredning beräknas vara klar 2015

http://www.mabnapouyesh.com/dfdf/7228 Det pågår en utredning om just telefonförsäljning och här kommer Konsumentrapportens gedigna faktaunderlag väl till användning. Utredningen beräknas vara klar 2015.

20 preguntas para conocer a un hombre Det är andra året som Konsumentrapporten ges ut av Konsumentverket. Det sker på uppdrag av regeringen och syftar till att ge en bild av hur svenska konsumenter har det. Rapporten granskar 45 områden och listar vilka marknader som upplevs som mest besvärliga av konsumenterna. De tio mest problematiska är: Telekomtjänster, försäkringar, bank- och finanstjänster, hantverkare, bilverkstäder, köp av begagnad bil, tågresor och kollektivtrafik, juridiska tjänster, el och fastighetsmäklare.