opcje binarne narzedzia Många av oss drömmer ibland om ett annat liv.
http://winevault.ca/?perex=bin%C3%A4r-optionen-demokonto binär optionen demokonto Kanske ett nytt jobb? Bilda familj? Satsa på att bli bättre på att ta hand om kropp och hälsa? Kanske bo på en ny plats? Eller kanske bygga ett helt nytt jag?
Det är lättare sagt än gjort. Det kommer alltid dyka upp hinder på vägen.
Data entry jobs at home tampa fl Men om du hittar ditt mål som du verkligen vill göra, kommer du även att hitta sätt att komma förbi hindren på din väg.

Att göra om sig själv. Det är kanske något vi alla borde till någon del? Men hur? Visst kan vi läsa böcker och gå på häftiga seminarier eller kurser, men de har alla en nackdel: De tar slut och då är vi tvungna att hantera verkligheten alldeles själva. Utan lärare, gurus eller klasskamrater. Då är det lätt att halka tillbaka i gamla vanor.

Att göra om sig själv är inte så lätt eftersom vår natur är sådan att vi helst ägnar oss åt det som är mitt framför näsan. Det som är akut. Där lägger vi givetvis det mesta av vår energi. Och om vi tänker på framtiden är det ganska ofta en framtid målad i fantasifulla färger som kanske inte har så mycket med våra inre behov att göra.Våra framtidsdrömmar är ofta just ”drömmar” som skingras för vinden. Vi ger upp de där drömmarna precis när vi istället behöver lägga på lite extra kraft.
Med ett mer accepterande sätt att se på vår framtid och vårt nuläge kan vi undgå att hamna där vi inte vill hamna och det vi är mest rädda för:  Sjuk, fattig, ensam eller bara att ha levt ett liv utan att ha uppnått det vi önskade med våra liv.
”Till och med vid 60 kan man bestämma sig att bli den man vill vara”, säger hon. ”I studien var det tio procent som hade gjort verklig förändring i sin personlighet mellan det de var 60 och 70 år.”
Det säger Revenna Helson som är professor i psykologi vid University of California, Berkely. Hon ledde en studie som följde 120 kvinnor genom 50 år och studerade deras personlighetsdrag, deras sociala inflytande, deras personliga utveckling. Studien visade att det aldrig är för sent att göra en avgörande ändring i sitt liv.

watch Vad kommer du ångra när du blivit gammal?
Finns det något vi kan göra som faktiskt leder till en ny verklighet för oss att leva i?
Självklart, men det är många saker som tar lång tid att förändra. Vill du lära dig spela ett musikinstrument och bli musiker kan det ta många år. Andra är mer eller mindre svåra att göra när man är äldre. Att satsa på balett-karriär när man fyllt 40 kan vara olämpligt, men annars är det mycket vi kan uppnå som gör att vi kan återuppfinna oss själva.
Och kostnaden för att inte göra det som krävs är extremt hög. Inget skapar olycka, frustration och missnöje som att vi känner att vi gör något annat än det vi innerst inne vill och skulle kunna göra.

Art-Markman
Fråga dig vad du kommer att ångra när du blir gammal, säger Professor Art Markman.

Art Markman, professor i psykologi vid University of Texas i Austin säger att vi bör fråga oss vad vi kommer att ångra om vi inte har gjort när vi blir gamla. Han menar att vi måste gå bakåt därifrån och se vad som måste förändras för att det inte ska bli så att vi ångrar våra liv, eller att vi blir gamla och uppgivna.

http://www.waggawoof.com/?miooa=how-to-hack-trade-binary-option&855=8c Ställ realistisk diagnos och gör en nulägesanalys
Men för att göra förändring är det bra att vet var du står idag. Du måste känna dina styrkor, svagheter och det du brinner för, men också din egen historia.
Robert Steven Kaplan, författare till boken ”What you’re really Meant to Do” säger:
”När du vet det kan du se vad som krävs för förändringar”.

Många av oss kompenserar en dold inre dålig självkänsla med yttre grandiosa föreställningar – som dock aldrig lurar oss själva innerst inne – om att vi är över snittet i det mesta. Därför är det viktigt att du är helt ärlig när du tittar på dig själv och kommer fram till vad som krävs för att uppnå den förändring du vill ha. Du gör rätt i att prata med folk omkring dig som känner dig, tror på dig och som är ärliga. De kan hjälpa till att hitta dina verkliga kompetenser och passioner.
För att vi ska skapa varaktig förändring som också leder till varaktig tillfredsställelse i livet måste vi se vad som verkligen betyder mest för oss och få detta att stämma med de mål vi jagar efter. Men allt för ofta jagar vi andras mål, en god vän som ber dig starta företag ihop, en förälder som tycker att du borde satsa på en viss karriär eller skaffa barn, eller en status-make/maka. Dessa  påtryckningar utifrån gör att vi tappar bort våra egna kärnvärden.

johnmayer web
”Om du inte satsar på att upptäcka dig själv som du verkligen är, utan godtar andras beslut kommer du riskera att redan tio år senare befinna dig där du inte vill vara ”, säger författaren till boken ”Personal Intelligence”, John Mayer, som är professor i psykologi vid University of New Hamshire. optioni binare top bro ket  

http://talkinginthedark.com/queered-translation-of-wang-wei/2012/01/wantchuan/trackback/ Svårare än det verkar
Alla tänker vi mycket på framtiden. Studier visar att vi gör det kanske så mycket som  10-15 procent av vår vakna tid. Detta är just det som t ex yoga och mindfulness försöker komma till rätta med. De tränar oss i att oftare vara här och nu. Men ändå handlar det mest om dagdrömmande eller ältande. Vi är i själva verket ofta ganska dåliga på att planera vår framtid så att den blir som vi vill.
Vi är mycket optimistiska. Men också väldigt pessimistiska.
Vi tror att just vi själva ska leva lyckliga, få framgång, uppleva fantastiska saker och bli rika. Eller att allt ska gå åt pipan. Vi tror gärna att vi plötsligt ska prestera bättre än vanligt när vi ställs inför en svår situation, men i själva verket brukar vi prestera ungefär som vi brukar….
En sak som vi framförallt brukar underskatta är kraften och mödan det krävs för att åstadkomma en verklig förändring.
Vi drömmer gärna om seger och framgång, men precis som barn är vi vuxna ofta dåliga på att även tänka in alla timmar av övning, hårt arbete eller att kämpa för att hålla vår stress på mattan när vi  utsätts för press.
Ett bra sätt att klara en varaktig förändring är att hålla sig till andra människor som redan gör eller har gjort det du vill göra eller uppnå. Det säger Daniel Gilbert i sin bok ”Stumbling on Happiness”.  Han är professor i psykologi vid Harvard och råder oss till att i större utsträckning ta del av de andras råd och erfarenheter.
”Om du drömmer om att starta ett eget hotell – besök någon som gjort det först, prata med dem och gör det innan du börjar leta efter lämpliga fastigheter. ”

peg-streep-interview-thumb
Peg Streep som skrivit boken ”Mastering the Art of Quitting”

”En sak som vi också är dåliga på när det gäller framtiden är att föruse hur vi kommer att känna i framtiden. Vi utgår från att framgång och den där förändringen vi drömt om ska göra oss lyckliga, men verkligheten är att vi ofta hamnar på samma lyckonivå som tidigare efter en tid”, säger Peg Streep som skrivit boken ”Mastering the Art of Quitting”. ”Vi anpassar oss snart och får snabbt tillbaka vårt gamla vanliga jag som lider av samma gamla vanliga svagheter, rädsla, slapphet och en tendens att alltid skjuta upp saker om det går.”
(En fördel med denna tendens hos oss människor är att även svåra katastrofer i våra liv efter en tid ändå går över och vi kan känna oss ungefär lika lyckliga som innan katastrofen inträffade.)
För att göra de bästa besluten för dig själv i framtiden måste du sluta se på ditt framtida jag som en främling utan istället se dig själv som du verkligen skulle vara.

arsbesked-PPM
PPM-beskeden kommer ibland som en ovälkomen överraskning. Många av oss skjuter upp viktiga beslut om vår framtid.

Ett exempel på hur vi ofta skjuter upp eller tom struntar helt i beslut om vår framtid är vår pension. PPM är något som en stor grupp inte lägger ned många tankar på mer än när orange kuvertet kommer. Ändå hade det kunnat göra stora skillnader om vi hade börjat tidigt att intressera oss för vår verkliga framtid. Många av oss – ju yngre desto tydligare är denna trend - räknar kallt med att vi vid uppnådd pensionsålder inte ska behöva ha några ekonomiska problem att tänka på. Men faktum är att plötsligt tar jobbet slut och vi står kanske där med villa, Volvo och vovve, men ingen månadslön.
Bara en liten pension… Då tvingas vi till omställningar i alla fall – men den gången blir det häftigt och under press istället för planerat och genomtänkt.
Professor Hal Hershfield vid New York University genomförde studier som visade att människor som var bra på att se sig själva i framtiden kunde också fatta bättre beslut.
För att förmå människor till ett mer produktivt framtidsorienterat beteende bad Hershfields team deltagarna i studien att titta på virtuella bilder av deras framtida jag. (För övrigt något som vi sett i försäkringsbolagens och pensionsfondsföretagens reklam ett tag. Vi ser en ung person som får se sig själv som gammal.)
När deltagarna i studien fick se sig själva virtuellt åldrade kunde de lättare tänka sig in i hur det ska bli när de blev gamla.
Om vi lär oss bli bättre på att se oss själva i framtiden kan det motverka vår tendens att alltid satsa på belöning här och nu istället för en större belöning längre fram. Vi tar hellre en omgång till med Quizkampen eller Candy Crush på mobilen och en hamburgare på lunchen än kilar till gymmet en timma och börjar äta makrobiotisk mat.

http://careermastery.net.au/?pero=order-tastylia-oral-strip-no-prescription Sanna mål och verklig förändring
När du planerar för verklig förändring – var så realistisk som möjligt. I den här första fasen ska du inte vara för optimistisk för det kan leda till fel livsmål. Det gäller också att fokusera rätt. Använd dig hellre av mål som har med processen, t ex lärande och utvecklas att göra. Alltså är det effektivare att säga till sig själv att ett mål är att lära sig tala kinesiska bra, än att sätta som mål att bli Peking-ambassadör. Det är bättre att ha som mål att lära sig spela saxofon bra, än att ha som mål att man ska spela sax på scenen med Springsteen.
En annan viktig ”detalj” när man ska åstadkomma förändring är att räkna in omgivningen och hur den påverkas av försöken till förändring. Tala med din familj om du känner att du behöver börja träna för att gå ner i vikt och be dem stödja dig. Då undviks många prioriteringskonflikter som kan uppstå när du vill träna för att få en mer hälsosam kropp och samtidigt inte vill ”svika” din familj när dom myser framför TVn ihop eller behöver din hjälp att laga mat.
När man ändrar sitt beteende på allvar finns det en känslig period i början. Det tar ofta mycket energi och planerande för att lyckas. Därför är det viktigt att bara satsa på ett nytt mål i taget. Det är tillräckligt svårt med en förändring. Flera mål riskerar bara att röra till det så att det inte blir något av något.

Du behöver också skapa nya vanor som ska bryta dina gamla (o)vanor. Du behöver skapa rutiner och reflexer och interna påminnare om vad du ska göra i givna situationer. Om du ska träna yoga – skapa rutinen att gå upp en stund tidigare och efter ett tag behöver du inte fundera om du ska ligga kvar i sängen. Du gör tillslut din yoga per automatik.
Om du vill träffa någon att leva ditt liv med och skaffa barn tillsammans med är det givetvis bra att vara öppen. Men om du menar allvar med din önskan räcker det inte med att bara ”hoppas” på att den rätte ska komma in genom dörren en vacker dag. Istället måste du agera för att det ska vara möjligt att hända. Planera in aktiviteter som gör att du träffar en ny potentiellt lämplig ny person en gång i månaden. Då ökar möjligheterna att någon du träffar faktiskt kan passa.
Du behöver arbeta med dina planer varje dag för att de ska stanna kvar i ditt medvetande. Glöm inte att vara ärlig mot dig själv. Om du ska träna lite varje dag räcker det inte med att bestämma dig för att gå till gymmet. Tänk igenom hur mycket tid det tar inklusive att gå från jobbet eller skolan, klä om, träna, duscha och byta om och sen ta dig tillbaka. Annars lurar du dig själv och det leder alltid att du genomskådar lögnen och slutar gå och träna helt.

azioni binarie punta al ribasso o al rialzo in secondi Hantera bakslag
Ok. Du bestämde dig för att gå ner i vikt, köpte gymkort, nya träningskläder, tog en PT-lektion och körde igång. Två veckor senare tittar du på vågen och du har t o m ökat något hekto. ”Där kom beviset”, tänker du. ”Det är meningslöst att ens försöka. Jag kan lika gärna köpa en burk ”Ben & Jerrys” och lägga mig i sängen”.
För att kunna fortsätta vara motiverad och positiv – försök att fokusera på processen mot ditt mål. Som vi sa tidigare gäller det att inte fokusera på resultatet – t ex att gå ned till den där idealvikten – utan att fokusera på vägen dit. Att du blir lite starkare och tom lite gladare varje gång du ger dig ut på promenaden eller tar gympasset på studion. Sen kan du gärna skriva upp hur långt du gått eller sprungit, hur många timmar du tränat. Men alltså – fokusera inte på kilona!

gollwitzer peter 1
Peter Gollwitzer vid New York University såg att beröm och framgång kan göra oss slappa.

Intressant är också hur fort vi tar ut segern i förskott. Forskaren Peter Gollwitzer vid New York University gav studenter slumpmässigt satta ekologi-betyg på studenternas inköp i en butik. Dvs om de hade gjort miljövänliga inköp eller inte. Därefter fick eleverna en helt annan uppgift där de efteråt skulle städa upp efter sig. Det visade sig att de som fått bra eko-betyg på inköpen var väldigt usla på att tänka på miljön när det gällde uppstädningen. Medan de studenter som fått dåliga eko-betyg var betydligt bättre. ”Med långsiktiga mål, måste du se upp så du inte slappnar av och glömmer bort det du innerst inne vill”, säger professor Gollwitzer.

Är det säkert att dina mål är samma när du är 20 som när du är 40 och när du är 55? Nej sannolikt inte. Det är därför viktigt att du tittar över dina långsiktiga mål varje år. Kanske behöver målen justeras. Använd din födelsedag eller årsskiftet eller en dag på semestern för att se över ditt liv.
Vi tror att bara för att vi en gång beslutat oss måste vi hålla fast i det för alltid. Når vi var små kanske vi ville bli som Zlatan och spela fotboll hela livet. Men det insåg vi efter ett tag att det kanske inte var det vi innerst inne ville. Då kunde vi definiera nya mål.
Men sen när vi blev äldre bestämde vi oss för att vara i en relation med en viss person, så måste vi stanna kvar. Vi känner skammen över att ge upp inför vänner, släkt och oss själva trots att förhållandet kanske inte längre gav oss det vi behöver och förtjänar. Alltså väljer vi att stanna kvar. Vi tycker att vi lagt ned så mycket möda och många år att vi borde härda ut.
Ofta handlar det också om en rädsla för att känna att vi har misslyckats med något viktigt. Vi väljer att inte förändra målet trots att det inte gynnar oss längre.
”En del av att bli visare och att kunna genomföra verklig förändring är att rannsaka oss när det gäller våra mål och se om de har blivit föråldrade vad gäller våra behov och vad vi innerst inne vill”, säger Peg Streep.

http://www.bgroads.com/?prosturadlo1=le-opzioni-digitali-sono-pilotate&bc7=79 Sju saker att tänka på för att kunna återuppfinna Dig själv:

  1. profitable binary options signals Är det ett realistiskt mål?
    Innan du kan förändra din framtid måste du vara brutalt ärlig om dig själv idag. Hur mycket måste du förändra för att kunna åstadkomma den förändring du vill uppnå. Har du det som krävs? Matchar dina mål dina värderingar? Ska du köpa villa utanför stan och med tomt att sköta – står du ut med att sitta i bilköer varje dag på väg till jobbet och är du verkligen intresserad av trädgårdsskötsel?
  2. Är du säker på att du verkligen vill förändra ditt liv?
    Tvinga dig själv att se din egen framtid med dig själv som du verkligen är - med styrkor och svagheter. Och tänk på att lyckan efter ett tag oftast ligger konstant oavsett yttre förhållanden. Om ditt mål är ett hus istället för lägenhet, kommer villan vid havet en dag att vara ungefär lika stor källa till glädje som lägenheten i stan. Men gräsklippningen…hur mycket gillar du den egentligen?
  3. Kan du se glädje och få tillfredsställelse i varje steg du tar?
    Om du sätter processmål istället för resultatmål ökar möjligheterna att du kan fokusera på uppgiften istället för att hindras av rädslan att inte nå det mål du satt upp. Kan du sätta målet att träna för att bli friskare och må bättre istället för att sätta målet att gå ned till 55? Eller sätta målet att utbilda dig och bli bättre på delar inom ditt arbete istället för att sätta målet att bli befordrad. Om du kan det är det också större chans att du kommer in i ”flow” även innan du nått din idealvikt, fått chefsjobbet eller vunnit det där långdistansloppet. Då går vägen lättare och du känner tillfredsställelse på din väg.
  4. Är det upp till dig att nå dina mål?
    Om du själv kan genomföra aktiviteter som för dig närmare ditt mål – då har du goda chanser att lyckas. Men om det är någon annan eller något annat det hänger på – t ex att du ska ha tur och vinna en miljon på lotto, att du ska bli frisk från en kronisk sjukdom eller ett allvarligt handikapp – då är chanserna att ”lyckas” betydligt mindre.
  5. Uppstår konflikter med dina andra mål och prioriteringar?
    Om du vill bli chef på jobbet finns det givetvis positiva saker som du hoppas på. Högre lön, mer prestige och mer makt. Men hur går det med ditt mål att vara en god familjefar och ta barnen till träningen på vardagkvällarna när du blir tvungen att jobba över för att nå chefsjobbet?
  6. Fira framgångarna
    När vi lyckas förändra oss själva till det bättre och i linje med våra mål på djupet känner vi stolthet och tillfredsställelse.
    Påminn dig själv om att du faktiskt har gjort det du ville.
  7. Kan du långsiktigt upprätthålla ditt mål? Och kan du släppa taget när det behövs?
    Om du vet vem du är kan du se vad du behöver för att inte din personlighet ska hindra att dina drömmar går i uppfyllelse. Om du t ex inte tål att förlora, så kanske du fortsätter även när du borde släppa taget. 

Källa: Psychology Today