Ibland stöter vi på problem i livet som får oss på knä.  
Det kan vara dödsfall, skiljsmässa, uppsägning från jobbet eller ett misslyckat försök att starta eget och mycket mycket annat.  
Vad händer efter det?  
Här är tre enkla råd. 

http://www.mentzer-consult.de/?afinoes=broker-test-2018-bin%C3%A4re-optionen&388=9e Ska vi bara hoppa på tåget igen åt samma håll ännu en gång eller ska vi ta en ny väg som kanske passar vårt inre bättre, när vi hamnat i livets återvändsgränd?
Har vi modet att göra ett aktivt val eller låter vi bara oss flyta med strömmen? Romila Mushtaq, är medicine doktor, neurolog och författare. Hon arbetar med att hjälpa klienter att finna inre frid i sina böcker och föreläsningar.

http://www.newmen.eu/pigils/niodjr/38

follow url Självhjälpsböckerna säljer som smör i solsken och vi springer på kurser med gurus som ska hjälpa oss hitta vårt syfte i livet. Men man kan sammanfatta det viktigaste som självhjälpsböckerna och lärarna i tre viktiga steg som alla börjar med att vi andas och fokuserar på att vara medvetet närvarande med oss själva en stund. Dr Romila Mushtaqs föreslår tre steg för att komma loss när du kört fast:

http://luenne.com/nikiow/329 here 1)    Steg ett är att kunna förlåta och förstå dig själv. Det är inte alltid det lättaste. Ibland är det enklare att acceptera andra än sig själv, men viktigast och ofta en förutsättning för att kunna göra det, är att vi accepterar oss själva som vi är. Just att ha medkänsla med oss själva är något många av oss glömmer bort, eller tror att vi inte förtjänar. Vi ställer alltid krav på oss själva på att vara bättre, prestera mer och kanske även se tjusigare ut. Det är inte själviskhet att bry sig om sig själv. Om vi inte kan ge oss själva rätt att vara den vi är – hur ska vi då kunna vara autentiska gentemot andra? Vår själ är en behållare. Om den är tom så för vi över rädsla, dömanden och oro. Öva medkänsla med dig själv.

http://thesportsinjuryclinic.org/biomechanical-assessment/?cat=5 en que consiste el sistema de comercio justo 2)    Steg två är att vara tacksam. Flera kliniska studier som gjorts av forskare, t ex Robert A. Emmons, Ph.D., vid University of California at Davis och hans kollega Mike McCullough University of Miami, visar att känslan av tacksamhet hänger nära ihop med känslan av att vara lycklig i livet. När vi fokuserar på tacksamhet lär vi vår hjärna att titta efter positiva saker i vår värld. Öva varje dag på att vara tacksam t ex genom att göra som deltagarna i studien ovan. Där fick deltagarna varje vecka skriva ned fem händelser eller saker som de var tacksamma över under den gångna veckan. Tio veckor senare mådde de betydligt bättre än kontrollgruppen som inte fått några instruktioner om att fokusera på saker de var tacksamma över. Genom att du själv tränar på samma sätt att hitta positiva saker i ditt liv skapar du en bas och du skapar självtillit.

follow site optiopn binarie 3)    Steg tre är att du unnar dig att vara stilla. Att bara andas i lugn meditation har visat sig förändra hjärnas sätt att fungera. Meditationen fungerar som medicin och healing för själen. Vi får kontakt med vår egen inspiration och vår innersta kärna. Det finns inte  någon självhjälpsbok eller guru som utifrån kan tala om för dig vad ditt livs mening är. Det måste komma inifrån. Annars är det per definition inte ditt livs mening och kommer bara bidra till mer problem, mer labyrinter och mer ångest. Allt som har hänt i ditt liv kan bidra till att vägleda dig.