http://www.youngasianescorts.co.uk/?baletos=%D8%AB%D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%8A-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D8%A8%D9%8A&312=5f ثنائي حساب الخيار التجريبي go site Lyft ditt förhållande till nya höjder! Visst är det bra att satsa på att börja träna, träna mer eller jobba mindre, eller gå till parterapeuten när det kärvar i förhållandet. Men regelbunden sensuell massage gör susen i nästan alla förhållanden. Det är bra för både kroppen, själen och relationen.

http://www.mcmp.cz/biorefre/1857 Börja med din partner liggande på mage. Sätt dig gärna tvärs över låren. Inte rumpan eller ryggen som då kan bli mycket spända och belastade. För sensuell massage är sittande över låren i den här positionen ofta uppskattad av både mottagare och massör. Du ser bra som massör och behöver inte stå i skeva ställningar själv.  

opcje binarne oszustwo Använd inte bara dina händer. Dina armars in och utsida, din egen bröstkorg och mage är sensuella hjälpmedel i en sensuell massage på din partner. Använd rikligt med olja, men tänk på att du inte nödvändigtvis måste köpa dyr ”massageolja”. Det går lika bra med olivolja från livsmedelsbutiken. Gärna andra vegetabiliska oljor också. Du kan själv köpa aromer i små flaskor som du droppar i dina massageoljor och kan därmed skaffa en hel uppsättning av fina egna blandningar.

binary options trading strategies for beginners see 1. Axlar och nacke

http://beerbourbonbacon.com/?niokis=julian-dating-coach&ab3=53 Axlarna håller mycket spänning och är väldigt ofta ”låsta” och stela. 

Fokusera först på den mjuka muskelvävnaden kring skulderblad och muskelfästena för halsen och nacken. Använd först båda händernas pek-, lång- och ringfingrar och känn av hur hårt spänt det känns. Försök upptäcka var skulderbladen, ryggraden och nackkotor finns och mjuka upp med ömsom mjuka cirkulerande rörelser och ömsom rörelser med lite hårdare tryck. 

Övergå till att knåda genom att använda tummar och ibland även dina vikta fingrar för ett hårdare tryck. Känner du hårdare muskel-områden kan du placera två tre fingrar på det hårda stället och pressa gradvis hårdare och hårdare utan att röra dina fingrar. Men kommunicera med din partner så att det inte känns för hårt.

opcja binarna opinie 2. Nedre ryggen, ländryggen

Följ ryggraden med dina båda händers lång-, ring- och pekfingrar på var sin sida om rygg-kotorna, men utan att trycka på själva ryggraden. Här kan du växla mellan dina fingrars cirklande rörelser och tummarna som kan gnidas mer fram och tillbaka längs ryggraden. 

När du så småningom når ned till länd-ryggen kommer det kanske viktigaste partiet för att släppa spänningar hos oss människor. Här är det många som har kraftiga spänningar och du kan ta i rätt rejält här nere kring det platt triangulära benet vid botten av ryggraden, precis mellan höfterna. Detta ben kallas ”korsbenet” eller ”sacrum”. Detta ben har flera hål i sig, vilka är packade med nervändar och ett mycket sensitivt område. Knåda med tummar och med dina tre mittenfingrar och använd även handflatorna för att ge ett hårt och fast tryck mot korsbenet. Använd dina fem fingrar på varje hand genom att trycka på var sin sida av ryggraden uppåt som två ”krattor” eller plogar. 

Till slut tar du dina två starkaste fingar på varje hand och placerar precis på var sin sida av ryggraden, men inte på. Glid uppåt med ett fast och jämnt tryck.  När du kommit en bit upp med ena handen, löser du av med andra handen och fortsätter uppåt med båda. När den första handen nått axlar och skuldror, börjar den om igen från basen, följ ryggraden uppåt, uppåt, gång på gång.

Du avslutar ryggpartiet med att ta båda dina handflator på först höger sida under armhålan och göra motsvarande avlösande rörelse nedåt, nedåt längs sidan, ned mot midjan och höften. Sedan gör du om proceduren på vänster sida.

http://fhlchristianministries.org/?encycloped=Making-money-through-internet-radio&836=a8 3. Rumpan ryggslutet

Stjärtmusklerna är kroppens största enskilda muskler och extremt viktiga eftersom det är kring den som rygg-muskler och lårmuskler fäster och möts. 

Givetvis utgår mycket ryggont och spänningar i kroppen från detta område. Den ”glöms” nästan alltid bort vid sk ”helkroppsmassage” i Sverige. Här kan du ta i rejält med dina knådningar som kan gå både uppåt och nedåt, gärna på båda sidor samtidigt. 

Använd även statisk press och sätt dina båda händers tre mittenfingrar  på stjärtmuskeln. Du pressar inåt och håller still så under tryck i någon minut och byter därefter plats. Din partner reagerar ibland direkt och känner stark smärta, vilket betyder att du omedelbart avbryter trycket och prövar  nya punkter. 

Denna rump-akupressur kan lösa många spänningstillstånd i övriga kroppen och är ofta betydligt skönare för den som tar emot trycket än vad det låter. 

Du kan även byta av och använda tummarna för samma typ av tryck. 

http://salpasafarit.fi/?kalimo=forex-nas%C4%B1l-kazan%C3%A7-sa%C4%9Flar&846=78 4. Låren och benen

Sära på partnerns ben och sätt dig emellan dem på knä eller med korslagda ben. 

Lägg upp din partners ena ben över ditt egna lår och börja med långa glidande rörelser med båda händerna från knäna och uppåt, ända in till rumpan.  Använd tummarna och byt av med fingrar och handflator. När du behandlat baksidan är det dags att ta inner och yttersidan av låren.

Tastylia online 5. Vader och fötter

Massera upp och ned längs vaderna och gå över till anklarna och fötterna. Låt två av dina fingrar glida från ankeln ned till den smala ”ugröpningen” ovanför hälen. Låt dina fingrar pulsera i håligheten.

Håll nu foten stadigt och knåda fotsulorna med fasta relativt hårda tryck och cirkulerande rörelser. Här finns många nervkontakter som knyter direkt till erogena punkter i resten av kroppen. Använd dina knogar från hälen till fotsulans trampdyna bakom tårna. Gnid trampdynan med cirkulära rörelser med tummarna och dra sedan i tårna lätt en efter en och släpp taget.

Massera nu båda benen med vardera handen upp och ned med långa fasta mjuka tag, ända upp till rumpan.

libri forex e opzioni binarie 6. Framsidan

Använd båda händerna och massera tinningarna genom att först trycka lätt med dina fingrar från båda håll samtidigt. Låt dina fingrar glida längs kindbenen och låt fingrarna göra små cirkelrörelser.

När du når hakan med fingrarna, låt ett pekfinger från varje hand nudda läpparna. Det ger en stark sensuell känsla. Låt dina fingrar beröra lätt och om du känner dig vågad, låt ett finger tränga in mellan läpparna.

Men glöm inte nacken, öronen, halsen,  och ned mot bröstkorgen. Oavsett om din partner är man eller kvinna blir de flesta positivt stimulerade av lätt beröring kring bröstvårtorna och kanske lite massage. 

Magen och insidan av låren ger en försmak av vad som kan komma och här är det viktigt att inte låta det gå för fort.

Ta den tid som behövs och kom ihåg att många “glömda” områden. Exempelvis är armhålor och fötter både sensitiva och massage och omsorg här förmedlar känslan att du bryr dig om hela din partner.