read this article http://www.mylifept.com/?refriwerator=bdswiss-demokonto&efa=cd bdswiss demokonto Den privata begagnathandeln visar en svagt positiv utveckling, 0,3 procent, samtidigt som detaljhandelns försäljningsvolym ökade med 3,8 procent under årets tredje kvartal jämfört med samma period i fjol.

halbautomatisch binäre optionen handeln http://creatingsparks.com.gridhosted.co.uk/?endonezit=binary-options-excel-spreadsheet Begagnatbarometern, framtagen för femte gången av Blocket och HUI Research, visar att svenska folket säljer mer begagnade kläder, skor, verktyg, sport och fritidsutrustning. Hemelektronik säljer däremot inte bra begagnat, vilket påverkar begagnathandeln negativt.

official site click here – Begagnathandeln var väldigt intensiv under förra hösten och vi är glada att se att vi håller samma höga nivå även i år. Hemelektronik backar dock, säger Martin Frey, VD Blocket. Hemelektronik är en kategori som präglas av snabb teknikutveckling med många och täta lanseringar. Det innebär att det finns en hel del som säljs begagnat som inte är äldre än senaste versionen eller modellen. Utmaningen för svenska folket är att inte hamstra elektronik då till exempel TV-apparater, mobiler och TV-spel snabbt blir omoderna vilket begränsar möjligheterna att sälja dem vidare. Inte heller i detaljhandeln växer elektronikhandeln i kronor och ören, men i antal sålda enheter är tillväxttakten stark. Tack vare en ständig produktförnyelse och låga priser hålls konsumenternas intresse på topp.

more info here Något som istället spås växa under hösten är möbel- och heminredningshandeln. Det beror på flera faktorer; en stabilare bostadsmarknad, ett högre konsumentförtroende samt konsumenter som efter en tid med fokus på semester gärna vill prioritera hemmet.

http://onodenje.com/?strydor=bin%C3%A4re-optionen-option-builder binäre optionen option builder – Hushållen har prioriterat andra branscher under sommarmånaderna, vilket påverkar både försäljningen i detaljhandeln och begagnatmarknaden negativt. Efter att ha spenderat pengar på mat, resor och upplevelser spås konsumenterna nu satsa på hemmet under hösten, säger Lena Larsson, VD HUI Research.