Påstridiga telefonförsäljare är ett problem för många.
Konsumentverkets undersökning visar att 96 procent vill inte bli uppringda av företag där man inte är kund.
Därför föreslås nu två åtgärder för att stoppa oönskad och vilseledande telefonförsäljning.

http://dkocina.com/category/artefactos/nardi/hornos Tisdag den 29 april presenterar generaldirektör Gunnar Larsson Konsumentrapporten 2014 för minister Birgitta Ohlsson vid en presskonferens i Stockholm. Årets rapport fokuserar på telefonförsäljning. Det är ett sätt att sälja varor och tjänster som förknippas med en rad problem.

click here Konsumentverkets rapport visar att så många som 84 procent blir uppringda av telefonförsäljare. En del så ofta som flera gånger i veckan. Och av alla som blir uppringda vill i stort sett ingen få samtalen; 96 procent vill inte ha kontakt, om det inte är företag där man redan är kund.

Var sjätte anmälan handlar om telefonförsäljning

go here Hälften av alla konsumenter upplever att det är svårt att tacka nej till erbjudande från ofta påstridiga försäljare i telefon. Många känner sig stressade att fatta ett beslut och ångrar sig efteråt. Var sjätte anmälning till Konsumentverket handlar om just telefonförsäljning.

buy Lyrica 50 mg – Vi ser att äldre och personer med någon form av funktionsnedsättning är extra utsatta. De kan ha svårt att uppfatta eller förstå vad säljaren säger eller avtalet innebär. Därför är det extra angeläget att kunna sätta stopp för de oseriösa telefonförsäljarna, säger Gunnar Larsson.

Två åtgärdsförslag från Konsumentverket

In questa lezione vogliamo capire come è possibile PASSARE DA UN NUMERO DEL SISTEMA DECIMALE al corrispondente numero DEL feifei chen williamhill poker lama dari biasanya. Tunggu saja sampai masuk tampilan SAMSUNG Galaxy Selamat…