Vi har alla förväntningar på oss själva och vår partner i en relation. Många av oss hamnar i gamla bekanta mönster som ett försvar när relationen sviktar eller förlorar oss själva i relationen för att tillfredsställa vår partners behov. Det är viktigt att stötta istället för att kontrollera varandra. Vi ger dig tipsen på hur du blir en mer kärleksfull partner.

 

http://cool-collective.co.uk/?kvochka=best-place-to-buy-Viagra-in-Corona-California&4a8=55 Orsaken till att kärleken avtar i många relationer är för att vi slutar behandla varandra med respekt, attraktion, passion och lojalitet. Många av oss har omedvetna farhågor kring intimitet som får oss att vilja behålla vår partner på ett visst känslomässig distans. Det är då lätt att hamna i gamla bekanta mönster av försvar, som ger oss en känsla av självsäkerhet och trygghet, men dessa mönster begränsar oss i våra relationer. När vi befinner oss i det här stadiet så är det mycket svårare att vara snäll och respektfull mot vår partner pga. att de blir ett hot mot vårt ego och prestige och det är då lättare att ta ett avstånd både fysisk och känslomässigt istället för att kommunicera och närma oss vår partner.

click for source Motsatsen till det förstnämnda är de som gör misstaget att förlora sig själva i en relation och bli för beroende av sin partner och anpassar sitt liv för att tillfredsställa sin partner. Det kanske är något som bottnar i det kända uttrycket att i en relation så blir två personer till en, men är det verkligen så hälsosamt för relationen? det är oftast på bekostnad av den andra partnern.

metodo opzioni binari Även om det inte är en medveten process som skapar en falsk känsla av säkerhet så blir konsekvenserna att man börjar trampa på varandras gränser. Det skapar en känsla av frustration och istället för att se sin partner som ett stöd så känner man sig fast, kvävd eller kontrollerad. Det skapar ett mer kritiskt förhållningssätt till sin partner och kvaliteten på relationen försämras. Det är viktigt i den här situationen att inse att vår partner är en person med egna behov och önskemål, stötta varandra istället för att kontrollera och var snälla mot varandra.

page nature-1790142_1920.jpg
Ge din partner det stöd som hen behöver. Foto: Pixabay

additional info Vår kritiska inre röst
När vi inleder en relation så är vår kritiska inre röst igång som har mycket att säga om oss själva och vår partner, särskilt när vi möter på utmaningar eller rädsla. ”Hon tycker inte om dig på riktigt, du klarar dig bättre själv” eller ”Du kan inte säga hur du verkligen känner, han kommer ändå såra dig i slutändan”. Den kritiska rösten är med oss från tidig ålder och hänger ihop med negativa situationer och ord man upplevt, det formar hur vi tänker och känner om oss själva och världen omkring oss. Det är något vi tar med oss i våra relationer.

http://salpasafarit.fi/?kalimo=forex-kazanmak&a30=80 Vår inre kritiska röst i en relation skapar en skev uppfattningen eller anklagelse gentemot vår partner eller oss själva, det påverkar tilliten och relationen försämras. Vi känner oss osäkra, reserverade, distraherade och hamnar ofta i försvar eller blir anklagande mot vår partner. 

  1. you could try this out http://vvdewalden.nl/?author=10 Lämna ditt förflutna bakom dig
    Vi bär med oss vårt förflutna och ibland är det svårt att ta till sig av kärleken eftersom man inte är van vid det under uppväxten eller tidigare relationer. I detta tillståndet kan du göra en massa saker för att krossa känslan av att bli älskad för att det inte är bekant eller något du är van vid. För att gå vidare måste man vara villig att släppa taget om det förflutna och låta sig vara sårbar och öppen för kärleken, släpp ditt försvar.

  2. http://docimages.fi/?dereter=bin%C3%A4re-optionen-handelssignale&38a=b8 Känsla och förnuft
    Känslan du känner kan ingen ta ifrån dig och går inte heller att kontrollera, det är mänskligt att känna ilska, sorg, besvikelse, kärlek, glädje men det som går att kontrollera att hur du förhåller dig till dessa känslor, ditt agerande när du till exempel känner ilska. När din partner har utlöst en känsla av ilska hos dig så kan du istället för att agera i affektion bestämma dig för att ta några djupa andetag, ta en promenad för att få perspektiv på situationen innan du reagerar. Hitta ditt egna sätt som hjälper dig hitta lugnet, detta för skapa tid för att känna vad du egentligen känner och sedan agera på ett sätt som speglar det du verkligen önskar förmedla till din partner och samtidigt en möjlighet att vara den personen du vill vara i er relation.

  3. http://snowman.com.au/?kamyfljaw=Trading-hours-in-forex&f6d=e9 Släpp prestigen
    Att släppa prestigen i en argumentation är extremt viktigt för en hållbar relation, när det är svårt så kan du påminna dig om följande, ”jag bryr mig mer om att vara nära min partner än att vinna detta argument.” Men detta betyder inte att du inte ska argumentera för din sak eller uttrycka din åsikt, men om du bara släpper halva känslan av att du måste vinna, då sker diskussionen under lugnare omständigheter och då kommer du att nå ut till din partner på ett mer effektiv sätt.

  4. dating tips oslo Svartsjuka
    Om du märker att du har känslor av svartsjuka eller ilska så är det av stor vikt att försöka gå till botten med källan till dessa. När om är i det tillstånden så drar man ofta förhastade slutsatser och skapar egna teorier kring partnerns beteende, en förvrängning av verkligheten. ”vem vill vara med mig, hen är otrogen mot mig”, det är din inre kritiska röst som talar, oftast är detta beteende projicerande på gamla erfarenheter. Därför är det av vikt att du i den situationen försöker ha ett positivt tankemönster och lita på att din partner gör det rätta, även om fallet inte skulle vara så, är det inget du kan påverka genom svartsjuka eller ilska. Ingen idé att gå runt och misstänka din partner, fokusera istället på att göra det bästa av relationen, var en lojal och kärleksfull partner, då är chansen större att din partner kommer visa detsamma gentemot dig.

  5. kan man köpa Viagra i polen Din partners känslor och önskemål
    Stundtals kan vi hamna i ett lite mer självcentrerad läge där man utgår från mig mig mig och glömmer att vi har en partner och vilka önskemål och känslor vår partner upplever. Ta dig tid att uppmärksamma och engagera dig i din partners känslor och önskemål, det kommer att skapa trygghet men framförallt känner sig partnern sedd.

Grundregeln i slutet av dagen är att försöka vara snälla mot varandra och behandla varandra med respekt. Det är den viktigaste åtgärden för att förbättra din relation, det gamla ordspråket behandla andra som du själv vill bli behandlad, kan modifieras om något till behandla den andra som den skulle vilja bli behandlad, vilket är en bra indikation på hur man ska förhålla sig till sin partner. Den enda personen som vi kan kontrollera är oss själva, ju mer vi lär känna och förstå våra försvarsmekanismer och oss själva, desto mer lär vi oss att tysta ner vår inre kritiska röst.

De små sakerna i vardagen är oftast mer betydelsefulla, då det skiftar dynamiken och relationen blir mer kärleksfull och romantisk. Släpp känslan av att din partnern är skyldig dig något, du mår bra av att göra något som får din partner att må bra. Det betyder inte att du inte ska bejaka dina egna behov för din partners skull eller acceptera att din partner är elak mot dig. Det ligger på dig att tydliggöra dina behov och samtidigt lyssna in din partners behov. Målet är att du och din partner ska känna er lyckliga och närma er varandra både fysiskt och emotionellt, ni har något värdefullt, var snälla mot varandra.