Bilen lämnar dig vid jobbet, parkerar sig själv utanför stan och hämtar när du ska hemåt medan du kollar nyheterna. Ta det lugnt! 

Google sköter programmeringen.  Volvo, Ford , Audi eller BMW och de andra får göra det de är bäst på: Motor och kaross. 

http://iviti.co.uk/?vera=come-fare-trading-con-le-operazioni-binarie&9c6=df come fare trading con le operazioni binarie Sökmotorföretaget Google räknar med att göra vinst på självstyrande bilar redan inom några år. Både genom att de levererar mjukvara till andra biltillverkare. Och genom att de sätter ihop en specifikation på hur de vill att “Googlebilen” ska se ut och vad den ska prestera och låter underleverantörer producera. Precis som man gjort med “Google-datorn” som finns i versioner från Asus och HP.

get link strategia fibonacciego opcje binarne Bilarna talar med varann
Själva konceptet är enkelt, men tekniken som krävs är superavancerad. Bilarna ska kunna “tala” med andra bilar och den omgivande terrängen med sensorer och vara i kontakt med centrala styrpunkter. Korsningarna kommer inte längre vara utrustade med rödljus utan radar, sensorer och kameror som kontrollerar trafikflöden och förebygger kollissioner.
Redan nu har bilindustrin satsat nästan hundra miljarder kronor på att utveckla tekniken och 2016 beräknas siffran vara 130 miljarder dollar. De förarlösa fordonssystem som testas ut idag bygger till stor del på avståndsmätning med laser och radar och positionsbestämning med GPS. 
Signalerna bearbetas av en dator som är kopplad till gas, broms och styrsystem. De gasar, bromsar, styr och har system för trafikstockningar där bilen anpassar sig till trafikflödena i hastigheter under 55 km/h.

watch http://uetd-hessen.de/?deuir=spiel-kennenlernen-daf&387=44 Google först med “smartcars”
Först att gå ut med självstyrande bilar kom dock från ett helt annat håll än bilindustrin. 
Ett av de mest omskrivna projekten idag är Googles självstyrande bilar. Bilarna har sedan 2010 rullat över 48.000 mil på vägar runt om i USA. 
– Jag tror att de självstyrande bilarna kan förbättra livsvillkoren för alla, sa Googles grundare Sergey Brin när Kalifornien gav tillstånd för förarlösa tester på allmän väg. ”De förarlösa bilarna kan göra vägarna säkrare, göra det lättare att pendla och möjliggöra transporter för handikappade och berusade. Jag tror att de självstyrande bilarna bir mycket säkrare än bilar styrda av människor, sa Brin. Google presenterade redan 2010 två bilar som klarade sig själv i trafiken och som nu alltså har fått tillstånd att köra i flera amerikanska delstater. Dessa Google-Lexus-bilar har nu rullat 40 000 mil. 
Google förutspår att de självstyrande bilarna kommer lanseras kommersiellt inom tio år och även om sökmotorjätten inte har några egna planer på biltillverkning kommer man att vara partner till bilindustrin när de utvecklar sina förarlösa bilar. Detta bekräftas av t ex GM-koncernen som uppgivit att man räknar med att ha framme delvis autonoma bilar 2015.
I Europa har Berlin fått sin egen självstyrande bil MadeinGermany i december 2012. Helt på egen hand navigerade den i Berlins hektiska trafik, från det internationella kongresscentret till triumfportalen Brandenburger Tor. Den stannade vid rödljus, bytte fil, höll hastighetsbegränsningen och såg till att hålla avståndet till bilarna runt omkring. 

http://www.hamburg-zeigt-kunst.de/?biudet=bin%C3%A4re-optionen-geringe-mindesteinzahlung&c84=01 follow url Förbjudet med människor vid ratten
Vad ska nu detta med självstyrande bilar vara bra för? Kanske för att minska det mänskliga lidandet. Mer än en miljon människor i världen omkommer varje år i trafiken, och ungefär 90 procent av olyckorna beror på den mänskliga faktorn. I Europa dödas varje år 40 000 personer och det flerdubbla skadas. 
Professor Raúl Rojas vid Freie Universität Berlins tror att det i framtiden blir förbjudet med mänskliga förare i trafiken.  De är så mycket påverkade av annat, t ex känslor och blir distraherade. En annan fördel med förarlösa bilar är att man skulle kunna dela på dem ägarnas kapacitet kunna öka. Autonoma bilar skulle dessutom kunna kommunicera sinsemellan – varna för att de kommer bakom ett hörn eller komma överens om vem som ska köra först i en korsning. Och alla, även folk med synskada eller annat handikapp, skulle kunna njuta av de friheter som transportmedlet bil medför.

http://flywind.com.br/bakester/9891 http://missionnorman.org/emiios/4629 Trafikinfernot värre och värre
Kanske behövs det också datoriserade trafiksystem med förarlösa bilar för att vi ska få plats på vägarna och i våra storstäder.
En rapport från Förenta Nationerna larmar om att dagens städer inte kommer att fungera om några år. Redan idag bor över hälften av världens befolkning i städer. Städer som dessutom växer snabbare än någonsin. År 2010 bodde i Sverige 8 milj personer i tätorter, (85 % av befolkningen). Det är 85 procent på 1,3 procent av Sveriges yta. I tätorten Stockholm, med en befolkning på 1,4 miljoner invånare, ökade befolkningen med 120 000 invånare, (=ett helt Uppsala) eller 9,6 procent, på fem år och här bor idag ca 15% av Sveriges hela befolkning.

Infarkt i storstäder världen över
Utomlands är utvecklingen ännu mer dramatisk. I USA bodde 82,1% av befolkningen i stadsområden 2010 och man räknar med att om sju år, 2020, är det som i Sverige, bara ca 15% av befolkningen som inte bor i städer. Men i USA är det 28 % som bor i städer med mer än fem miljoner invånare.
Det gör att biltrafik som den ser ut idag inte längre är hållbar – även bortsett från de miljöaspekter som gör att många menar att bilar inte hör hemma i städer. Det kommer helt enkelt att vara ett otänkbart slöseri med värdefull tomt–och gatumark att låta bilar parkera i stan.
I framtiden kommer bilen vara integrerad i staden, i infrastrukturen och strömmen av digitala data och social samverkan. Energin som går åt blir mindre eftersom de själv-styrande bilarna får en jämnare trafikrytm utan häftiga gaspådrag eller inbromsningar och därmed blir köerna färre och smidigare. Fors-kning har visat att det inte bara är mängden bilar på vägen vid en viss tidpunkt som gör att det går trögt utan att det ofta är sk ”sportig” körning och impulsivitet, som alltid är med i dramat när det bildas olyckor och vanliga köer.
Självstyrande bilar ar alltså inte långt borta. Volvo, Audi och Toyota är i full färd med att testa och visa upp sina nya intelligenta bilar.  Och den dynamiska grundaren till Tesla, den exklusiva sportbilen från USA, har nyligen utlovat att de kommer med självstyrande fordon redan 2016. 
Konsultjätten KPMG som kom i år ut med en tung rapport kring ämnet och räknar där med att självstyrande bilar kommer att vara verklighet redan inom några få år. På den stora hemelektronikmässan i LasVegas i januari 2013 var fokus stor kring just de självstyrande fordonen. Hela åtta av biltillverkarna var på hemelektronikmässan och visade sina bilar fullspäckade med datorer och avancerad elek-tronik.

Consulta i dati aziendali e trova i contatti verificati di T3 - Total follow site S.R.L., Roma (Roma) Audi interagerar med stan
Audi talar om en helt ny symbios mellan staden och bilen där de interagerar med varandra på ett nytt sätt. Professor Carlo Ratti vid Massachusetts Institute of Technology (MIT) sa vid ett anförande vid Bilsalongen i Frankfurt 2011, att “Våra byggnader och föremål i städerna kommer att kunna ”tala” till våra fordon. När all data kombineras blir resultatet oerhört kraftfullt.” 
Detta är inte långt borta och inom VolksWagen/Audi räknar med att komma med en fullskalig självstyrande bil inom fem till åtta år. 

buy Pregabalin canada Toyota testar fullskaligt
Vid hemelektronikmässan i LasVegas i år (2013) visade Toyota sin senaste experimentbil, en Lexus försedd med Toyotas system för förarlös körning. Bilen kan köra sig själv, men än så länge rullar den inte fritt. Bilen är försedd med sensorer och kameror som upptäcker det som finns runt bilen. Toyota uppger att deras självstyrande bil i första hand ska ses som en utvecklingsbil för ökad trafiksäkerhet i motsats till t ex Googles variant.  
Bosch satsar hårt de närmaste åren på att vägleda fordon genom atrafikstockningar. Bilarna ska styras av robotsystem som bromsar, accelererar och styr helt självständigt. Trafikstockningsassistenten som lanseras nästa år (2014) aktiveras när fordonet kör under 50 km/h och klarar de flesta stop-and-go situationer. Bosch har idag ESP-system som håller ordning på var andra bilar befinner sig i bilköer och anpassar det egna fordonet till hastigheten till de framförvarande. De har också kameror som håller koll på var vägen tar vägen och elektromekanisk styrning vilket är basen för en autonom körning. Nästa steg är automatiska filbyten som kräver en radarsensor som upptäcker fordon bakifrån och en dynamisk navigationskarta som opererar via mobilnätet som hålla bilen informerad om vägarbeten och lokala hastighetsbestämmelser. 

http://pialadunia.es/?espikoleto=fotos-mujeres-solteras-el-salvador&2e9=be Motorväg och stadstrafik
Än så länge innebär det dock att föraren själv är ansvarig.
Enligt VD Gerhard Steiger på Bosch Chassis Systems kommer den första generationen automatiska styrsystem för bilar ut på marknaden redan 2014 och under de därpå kommande åren kommer systemen att utvecklas för att klara högre hastigheter och mer komplexa körsituationer. Inom några år kommer de klara motorvägshastig-heter och stadstrafik, hävdar Gerhard Steiger.