I augusti invigdes världens första fullskaliga testmiljö för framtidens trafiksäkerhet.
Där ska bilindustrin från hela världen testa och arbeta fram nya lösningar för ökad trafiksäkerhet.
AstaZero-anläggningen, som har kostat cirka 500 miljoner kronor, är placerad utanför Borås. 

follow site Många olyckor skulle förhindras om fler bilar varit försedda med aktiva säkerhetssystem. Det vill säga sensorer och avancerad elektronik som tar över förarens roll och blixtsnabbt fattar korrekta beslut som gör att bilen kan bromsa, svänga undan och undvika frontalkrocken. Autonoma, självkörande, bilar är en annan innovation som hör framtiden till. 
Globalt sett omkommer cirka 1,2 miljoner människor årligen enligt FN. 20-30 miljoner skadas varje år. Kostnaderna för den redan hårt belastade sjukvården är astronomiska. 
– Bilar som agerar på egen hand kan låta som science fiction, men mycket teknik finns redan framtagen och utvecklingen går oerhört fort. Det är ju faktiskt människor som vållar olyckor, inte halka eller dimma. Kan vi eliminera den mänskliga faktorn, kan vi också eliminera antalet olyckor, säger Pether Wallin, vd för AstaZero.

iq option carica documenti

http://carbonbikerepair.com.au/?encifkodf=forex-on-line-deposito-minimo-50&b1e=85 Peter Wallin AstaZero
Pether Wallin, vd för AstaZero

vivir de opciones binarias com http://boersenalltag.de/gsc_research_blog/
Uppkopplade bilar

Alla trafikslag och alla trafiksituationer kommer att kunna testas på AstaZero. Från motorväg till stadsmiljö med uppbyggda kvarter. Hela anläggningen är dessutom uppkopplad. I framtiden kommer nämligen våra bilar också att vara det. Bilarna får möjlighet att kommunicera med varandra, exempelvis för att varna bakomliggande bilar för halka.
– AstaZero blir även användbart för forskare och trafikexperter som vill öka säkerheten för fotgängare, cyklister och andra oskyddade trafikanter – ett område som hamnat i skymundan, säger Pether Wallin.
Samarbetspartners och finansiärer är bland annat AB Volvo, Volvo Cars, Autoliv, Scania, Västra Götalandsregionen, Borås Stad, FFI, Tillväxtverket och Test Site Sweden.
AstaZero står för Active Safety Test Area och Zero som syftar till Sveriges riksdags vision för trafiksäkerhetsarbete om noll döda och svårt skadade i trafiken i Sverige.

http://uaeauditors.net/?kripar=%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AB%D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D8%A9-%D9%85%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%84&7b1=5c guadagnare soldi opzioni binarie Noll döda i trafiken
Namnet AstaZero är en kombination av ASTA-Active Safety Test Area och Zero som syftar till Sveriges riksdags vision för trafiksäkerhetsarbete om noll döda och svårt skadade i trafiken i Sverige. AstaZero är en internationell arena för framtidens trafiksäkerhet, öppen för fordonstillverkare, leverantörer, lagstiftare, universitet och högskolor från hela världen och anläggningensolika miljöer innebär en unik möjlighet för forskning, utveckling och certifiering av framtida trafiksäkerhetssystem. AstaZero ägs av SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut och Chalmers tekniska högskola. Finansiärer och samarbetspartners är AB Volvo, Volvo Personvagnar, Autoliv, Scania, Västra Götalandsregionen, Borås Stad, FFI, Tillväxtverket och Test Site Sweden.

opções binárias ebook get link High Speed Area
Anläggningen ligger i Hällered, strax utanför Borås och omfattar bland annat en 5,7 kilometer lång landsvägsbana, en City Area med fyra stadskvarter av byggnader och gator, en Multilane Road - ett vägavsnitt för flerfilig trafik och en High Speed Area för höghastighetstester.